Married

Married
happy always

Isnin, 18 April 2011

Putaran Hidup..dan rezeki..

Hidup ini umpama roda..sekejap kita akan berada di atas dan sekejap kita akan berada di bawah...tp bagi aku biar lah hidup ku ini serba sederhana...bersyukur pada apa yang ada...hehe...ada Keluarga ada Ibu ada bapa (bapa ~ walaupun telah kembali kepadanya semoga allah mencucuri rahmat ke atas rohnya..amin)... ada suami,anak2,syukur alhamdulilah... Dunia hanya pinjaman sementara so gunakan lah sebaiknya..semua manusia tidak sempurna yang sempurna hanya Allah s.w.t. berbuat baik lah kepada semua orang nescaya kita pun akan mendapat kebaikan seperti mana kita membuat baik kepada semua orang..(petikan hadis) diriku sendiri pernah mengalami pada saat2 "hujung2 bulan (bulan tua) orang bilang...aku sedekah kan duit walau pun pada waktu tu aku pun cukup2 makan...huhu..tau la mau tunggu gaji kan..tapi aku bagi dengan ikhlas seikhlas ikhlasnya hati aku..aku pun lupa tp kutipan or what masa tu... tup..tup..dua..tiga hari kemudian aku dapat 3 kali ganda lagi daripada apa yang telah aku beri...Syukur! ya allah....kau bagi aku rezeki..hati aku ni rapuh sikit..pengasihan..mudah mengalirkan air mata kalau aku sedih..aduh ya Allah cenggengnya aku ni...hihi..hatta kawan2 jual barang2 pun kalau nda terbeli aku rasa nda sedap hati..kadang2 beli gak biar pun 1..(kadang2 ja lah tp berfikir juga kalau membazir nda la aku beli..hehe)
Setiap kejadian ada hikmahnya..Allah hanya memberi dugaan pada hambanya yang kuat dan semua disertai dengan hikmahnya..


Tiada ulasan: